Oprogramowania, które skutecznie pomagają w zarządzaniu firmami są bardzo popularne. Nadzoruje się wówczas pracę, przedmioty znajdujące się w budynku oraz efektywność podejmowanych działań. Powstało wiele narzędzi, które pomagają przedsiębiorstwom w zapanowaniu nad elementami zarządzania.
Optymalizacja czasu pracy – jakie narzędzia wybrać?
Do wdrażanych narzędzi powinni mieć dostęp także pracownicy. Taką możliwość zapewnia między innymi Team Allocator. W drodze funkcjonowania program przydziela poszczególnych pracowników do obowiązków. Jednocześnie orientacyjnie określa się czas niezbędny na wykonanie zadania. Całość jest przedstawiona w przejrzysty sposób. W panelu można również ustalić terminy spotkań z kontrahentami, generowane są ponadto raporty z poszczególnych działań. Następną propozycją jest Nozbe, która z powodzeniem zsynchronizuje się z powszechnie używanymi systemami. Mowa na przykład o Dysku Google, Kalendarzu. Na uwagę zasługuje przejrzysty interfejs. Wszystkie opcje można bardzo łatwo odnaleźć. W tym narzędziu także można sobie zaplanować wiele spraw, a jeżeli cokolwiek nie idzie zgodnie z planem, do dyspozycji pozostają wskazówki.
Trello, Rescue Time, czy PerfoMeter?
Trello podobnie jak wyżej wskazane narzędzia można pobrać na urządzenia mobilne. Użytkownicy mogą się między sobą komunikować. W celu współdzielenia projektu konieczne jest założenie swojego konta. Trochę bardziej złożony jest program Rescue Time, dokładnie monitoruje czas pracy. Z uwagi na to, że narzędzie działa w tle, monitoruje czas obecności na stronach internetowych. Program generuje codziennie raporty, z których jasno wynika ile czasu rzeczywiście spędzono na pracy. Widoczne jest także wszystko to, co rozprasza podczas pełnienia obowiązków zawodowych. Do zarządzania projektami warto zainstalować PerforMeter. Kierownik danego działu w każdej chwili może zażądać od pracownika sprawozdania z wynikami jego pracy. Sam widok narzędzia świadczy o jego profesjonalizmie. Zaletą programu jest to, że nie trzeba za niego płacić.