Opinie klientów - dlaczego są tak ważne?

Praca i biznes

25-05-2022

Opinie klientów pozwalają poznać poziom zadowolenia z oferowanego produktu lub usługi. Dzięki temu firma może wprowadzić odpowiednie zmiany. W tym artykule omówimy, czym są opinie klientów i jak mogą one wpłynąć na Twój biznes.

Recenzja klienta ma wpływ na marketing

Opinie klientów mogą być trendem, ale konsumenci polegają na nich teraz bardziej niż kiedykolwiek. Firmy zaczęły regularnie oferować nagrody za dobre recenzje klientów. Jest to dość wyjątkowy sposób marketingowy bez dodatkowych kosztów. Ogromnym sukcesem może pochwalić się Energylandia, która w Google posiada ponad 130 tysięcy pozytywnych opinii i tym samym znajduje się w top 100 miejsc na świecie z największą liczbą opinii od użytkowników.

Idea sprzedaży produktów opiera się w dużej mierze na tym, czy zostały one pozytywnie odebrane. Odgrywa to ogromną rolę w przychodach ze sprzedaży i wskaźniku sukcesu. Firmy wykorzystują dziś opinie klientów, aby zagwarantować dobrą pozycję w wyszukiwarce Google, ale także jako punkt do ustalenia, co wymaga zmian w ich własnej działalności biznesowej.

Jak opinie wpływają na potencjalnego klienta?

Opinie klientów zyskały w ostatnich latach ogromną popularność. Możesz przeczytać recenzje przed zakupieniem produktu lub usługi. Każda recenzja w Google, czy też w mediach społecznościowych jest informacją zwrotną dla klienta, czy warto zakupić daną rzecz. Budowanie dobrych relacji z klientem w dzisiejszych czasach jest drogą do sukcesu, a także daje przewagę nad konkurencją. Klienci w dużej mierze chcą dokładnych informacji, a opinia odzwierciedla w jaki sposób postrzegają firmę. Na pierwszy rzut oka możesz pomyśleć, że to nic wielkiego. Z drugiej strony dla sprzedawcy detalicznego ważne jest, aby zrozumieć, co klienci myślą o ich usługach. Pozwala to poprawić obsługę klienta, a także jakość.

Opinie klientów - dlaczego są tak ważne?

Jak zachęcić klienta do pozostawienia opinii?

Kluczem do skutecznego zatrzymania klientów jest przewidywanie, czego mogą chcieć w przyszłości. Jeśli konsumentowi spodoba się konkretna usługa lub produkt, prawdopodobnie wystawi o nim recenzję. Ale co jeśli klient jest zadowolony, ale uważa że wystawienie opinii to strata czasu? Oto kilka sposobów, dzięki którym możesz zachęcić klientów do pozostawienia recenzji, a także ponownego zakupu.

  • Wymień, jakie korzyści i nagrody dostaną za wystawienie recenzji

  • W ramach dodania recenzji oferuj swoim klientom zniżki na kolejne zakupy,

  • Śledź czas od momentu zakupu Twojej usługi/produktu do opublikowania recenzji. Jeśli minęło trochę czasu, a opinii wciąż brak, warto napisać krótkiego maila do klienta z zapytaniem jak sprawdza się produkt oraz prośbę o wystawienie recenzji

Podobne artykuły