Reklama za pośrednictwem znanego serwisu społecznościowego Facebook to bardzo skuteczny sposób promocji własnego biznesu. W jaki sposób można unikać błędów przy tworzeniu reklam na tym portalu? Czy istnieją sprawdzone sposoby na to, aby nie dochodziło do odrzucenia stworzonej przez nas reklamy? Zablokowanie reklam zdarza się dość często, dlatego też, aby zaoszczędzić czas poświęcony na tworzenie grafik warto poszerzyć swoją wiedze w tym temacie.
O czym należy pamiętać tworząc reklamę na Facebooku?
Informacje dotyczące zasad publikowania reklam na Facebooku odnajdziemy w regulaminie umieszczania reklam, który to musimy zaakceptować już w momencie zakładania konta. Tworzona przez nas reklama na facebooku będzie sprawdzana pod katem zgodności z zasadami zamieszczania reklam, dlatego też przede wszystkim na początku warto jest je poznać, aby zdawać sobie sprawę z tego, czego na Facebooku reklamować nam nie wolno. Na serwisie tym nie można promować między innymi: nielegalnych substancji, tytoniu, czy niebezpiecznych dla zdrowia suplementów. Warto pamiętać także o tym, że istnieje również grupa produktów, które to reklamowane mogą być wyłącznie w określonych grupach wiekowych (dotyczy to np. alkoholu). Facebook odrzuca także reklamy, które zawierają kontrowersyjne treści lub kogokolwiek dyskryminują. Wszystkie szczegółowe informacje, na temat reklam, których nie wolno umieszczać na tym portalu odnajdziemy w regulaminie zasad dotyczących reklam w podpunkcie zatatuowanym „Materiały zabronione”. Tworząc reklamę na Facebooku pamiętajmy także o tym, że portal ten nie akceptuje grafik, które przedstawiają nieistniejące funkcje. Jednak zawsze można stworzyć formularze lead ads lub kanwy. Można także spróbować zachęcić użytkowników do działania np. poprzez polubienie fanpage’a. Należy także zaznaczyć, że przy tworzeniu reklam duże znaczenie oprócz grafiki i copy ma także sama jakość naszej strony, reklamowane przedmioty nie mogą zbytnio odbiegać od tych, które posiadamy w ofercie.
Jak stworzyć reklamę, która nie zostanie odrzucona przez Facebook?
Warto zaznaczyć, że nie wszystkie zasady dotyczące umieszczania reklam na Facebooku są tak oczywiste i jasne. Jako przykład możemy podać tu fakt, iż Facebooku rekomenduje reklamy w przypadku, których na grafice znajduje się mniej niż 20% tekstu (poza wyjątkami np. reklama okładki książki czy plakatu filmowego). Istnieje nawet specjalne narzędzie (Narzędzie Nakładek Tekstowych) za pomocą, którego można sprawdzić ilość tekstu na grafice. Jednak z tego, co każdy z nas może zaobserwować niektóre reklamy bez problemu przechodzą proces weryfikacji Facebooka mimo tego, że na ich grafice znajduje się większa ilość tekstu. Jak to możliwe? Czasami po prostu wystarczy odpowiednio zmodyfikować grafikę np. poprzez właściwą zmianę perspektywy. Należy również zapamiętać, aby stosować taki kolor tekstu, który nie za bardzo kontrastuje z tłem. Kolor w przypadku reklam na Facebooku ze względu na stosowane algorytmy może mieć, bowiem naprawdę duże znaczenie. Dlatego też, jeżeli nasza reklama nie zostanie zaakceptowana z powodu zbyt dużej ilości tekstu warto spróbować ze zmianą koloru tekstu. Należy również zaznaczyć, że algorytm Facebooka nie zawsze jest w stanie rozpoznać fonty ozdobne warto, więc mieć to na uwadze przy tworzeniu reklam. Czasami, aby nasza reklama nie została odrzucona będziemy musieli połączyć ze sobą kilka trików dotyczących tworzenia tekstów i grafik.