Jak stworzyć dobrą atmosferę w pracy?

Praca i biznes

14-07-2022

W trakcie rekrutacji jednym z najczęściej wskazywanych przez kandydatów jako atrakcyjny czynników jest przyjazna atmosfera w pracy. Poważne problemy w relacjach nie tylko z szefem, ale także z innymi pracownikami, mogą być powodem rezygnacji nawet z dobrej i nieźle opłacanej posady. Dlaczego dobra atmosfera w miejscu pracy to nie tylko pusty slogan, ale faktycznie jeden z najważniejszych obszarów, o jakie musi zadbać pracodawca? Co możemy zrobić, by wspomóc jej kształtowanie? Jakie decyzje podejmować, gdy mamy świadomość, że w naszym zespole nie najlepiej się dzieje?

Dobre warunki pracy poprawiają jej jakość

Zarówno kandydaci na pracowników, jak i zatrudnieni pracownicy wskazują na przyjazne warunki pracy jako jedną z najważniejszych rzeczy, jakie decydują o pozostaniu u danego pracodawcy. Po wysokości wynagrodzenia jest to najistotniejszy czynnik, jaki może zdecydować o zmianie pracy. Jak zatem zadbać o dobre relacje z przełożonym i współpracownikami? Co możemy zrobić, jako pracodawcy? Przede wszystkim to „góra” musi dbać o możliwość otwartej i swobodnej komunikacji oraz sprawiedliwe traktowanie pracowników. Komfortowa atmosfera zakłada, że pracownik będzie mógł uzyskać informacje i wyrazić swoją opinię bez strachu o wywołanie od razu napiętej atmosfery. Ważne jest, by wszyscy było oceniani i doceniani jednakowo. To zwierzchnictwo musi dopilnować, by kryteria premii i awansu były przejrzyste i stosowane sprawiedliwie.

Wspólna integracja

Na dobrą atmosferę w pracy wpływa także integracja zespołu poprzez działania właścicieli. Warto zatem zadbać o ty, by zorganizować dla pracowników wspólny czas, czy to przy okazji świąt czy np. podczas okresu wakacyjnego. Pracownicy pracują ze sobą lepiej, gdy mają szansę lepiej się poznać. Szczególnie ostatnie lata pozostawiły na tym obszarze wiele skaz, zdarza się, że niektórych osób z pracy niemal nie widujemy na żywo. Tymczasem zacieśnianie więzi doskonale wpływa na budowanie atmosfery wsparcia i współpracy. Jako pracodawca możemy wspierać to poprzez wspólne wyjścia na kręgle, piknik rodzinny lub kolację świąteczną połączoną z wręczeniem załodze świątecznych upominków.

Jak stworzyć dobrą atmosferę w pracy?

Zestawy świąteczne dla firm są doskonałą formą doceniania sukcesu

Pozytywną atmosferę świetnie stymuluje właściwe wyrażanie wdzięczności wobec starań naszych pracowników. Aprobata ze strony szefa i głośne wyrażenie podziękowań bardzo dobrze wpływa na dalszą motywację do pracy. Zdarza się, że w natłoku codziennych spraw nieco o tym zapominamy, dlatego przy okazji ważnych wydarzeń, jak święta, warto zrobić dla naszej załogi coś wyjątkowego. Eleganckie zestawy świąteczne dla firm przygotowane przez Fabulosa.pl w gustowny sposób wyrażą Twoją wdzięczność i bez wątpienia sprawią wszystkim wiele radości. Skomponowane w bardzo staranny sposób, wyglądają i smakują zachwycająco. Poszczególne elementy dobrze do siebie pasują, a całość jest szykownie zapakowana – pracownicy Fabulosa.pl zadbają o każdy detal, podarunek przyjedzie gotowy do wręczenia. Prezenty dla pracowników wprowadzają do firmy rodzinną atmosferę, rozluźniają ją i wpływają korzystnie na kształtowanie wizerunku pracodawcy w otoczeniu biznesowym.

 

Podobne artykuły