Współczesna sytuacja wymusiła zmianę różnych dotychczasowych nawyków. Jednym z nich są zakupy. Do tej pory większość wykonywała je w sposób tradycyjny w supermarkecie czy też pobliskim sklepiku. Pandemia koronawirusa spowodowała, że wiele z nas zaczęło robić zakupy przez Internet. Wszystko z troski o własne bezpieczeństwo. Ponadto ta forma oszczędza masę naszego czasu, eliminuje stanie w kolejkach oraz noszenie ciężkich siatek.
Jak kupować przez Internet?
Wbrew pozorom zakupy online wcale nie są takie trudne. Wystarczy jedynie dodać konkretne towary do koszyka, wybrać metodę dostawy i płatności, a następnie uregulować rachunek za pomocą przelewu internetowego i czekać na zamówione towary. W przypadku zakupów spożywczych występuje możliwość odebrania ich w stacjonarnym punkcie bądź wybrać dostawę pod konkretny adres, co wiąże się z kosztami, wynikającymi za transport. Jest to dokładnie doprecyzowane przez politykę cenową danego sklepu oraz lokalizacji dostawy. Niektóre sklepy proponują bezpłatną dostawę bądź wysyłają towary za darmo w momencie zamówienia powyżej określonej kwoty. W przypadku sposobu płatności wyróżnia się płatność za pomocą standardowego przelewu z rachunku bankowego, za pośrednictwem systemu Przelewy24 oraz DotPay. Czasami występuje również opcja płatności kartą u kuriera, który dostarcza zamówienie pod wskazany adres.
Gdzie robić zakupy online?
W tym roku wiele sklepów zdecydowało się na zorganizowanie możliwości dokonywania zakupów spożywczych online. Jednym z nich jest Lidl. Wystarczy wejść na adres www.rezerwuj.lidl.pl i dokonać zamówienia w taki sposób jak zawsze przy zakupach dokonywanych drogą online. Lidl jeszcze do niedawna oferował klientom możliwość zakupienia drogą online wyłącznie artykułów typu non-food. Obecnie w sklepie online pojawiła również możliwość zakupu żywności. Produkty żywnościowe można zakupić również w sklepach Tesco drogą online. Można je zamówić prosto do domu bądź zamówić do najbliższego punktu stacjonarnego i tam go odebrać.