W supermarketach często możemy spotkać się z różnymi chwytami marketingowymi, które mają zachęcić nas do zwiększonych zakupów. Na co zatem warto zwrócić szczególna uwagę robiąc zakupy w takich miejscach? Jakie triki stosuje się najczęściej?
Popularne chwyty marketingowe stosowane w supermarketach.
Jednym ze znanych trików chętnie stosowanym przez wiele sklepów jest specjalny rozkład towarów. Polega to na tym, że produkty, po które klienci udają się na zakupy najczęściej znajdują się w miejscu, które jest znacznie oddalone od wejścia do sklepu. Dlatego też, aby je nabyć nieraz trzeba przejść cały market. Takie działanie ma służyć temu, aby klient zakupił też rzadziej kupowane towary, które akurat zauważy podczas spaceru po produkty, które zaplanował sobie kupić. Dokładnie w tym samym celu stosuje się technikę zmiany rozkładu towarów. Konkretne działy przenoszone są w zupełnie inne miejsca. W takiej sytuacji klient nie będzie szedł do nich na pamięć tylko będzie musiał poszukać ich w sklepie, co zdecydowanie zwiększa szanse na to, że kupi także inne artykuły.
Na co jeszcze warto uważać?
Popularnym trikiem jest również aromamarketing, czyli rozpylanie w powietrzu przyjemnych zapachów pod wpływem, których klienci kupują więcej. Warto pamiętać także o zasadzie środkowej półki, zgodnie z nią najdroższe produkty znajdują się na poziomie naszego wzroku, a towary tańsze niżej. Należy również zwrócić uwagę na to, że w strefie znajdującej się bezpośrednio przy kasie umieszczone są takie produkty jak słodycze czy też leki przeciwbólowe. Ich położenie nie jest przypadkowe. Sprzedawcy liczą na to, że klient, który czeka w kolejce, chętnie włoży do koszyka drobiazg, który właśnie zauważył, a którego wcześniej nie miał zamiaru kupić. Wiele osób uważa, bowiem, że słodycze czy tabletki to takie przedmioty, które warto mieć zawsze przy sobie. Należy wystrzegać się także fałszywych wyprzedaży. Pamiętajmy, że promocje niekoniecznie zawsze są uczciwe czasami mogą, bowiem nie różnic się niczym od regularnych cen z przed kilku dni.